Pemulihan Semulajadi Untuk Merawat UTI

Pemulihan Semulajadi Untuk Merawat UTI

Jangkitan saluran kencing adalah gangguan yang menyakitkan dan ia menuntut campur tangan perubatan dengan segera. Ubat semula jadi jangkitan saluran kencing tidak semata-mata rawatan perubatan alternatif; ini adalah seperti ubat pertolongan cemas dan perlu disokong dengan antibiotik dan ubat lain, untuk memudahkan segera pulih. Ubat semula jadi adalah selamat dan disediakan dengan bahan-bahan mudah didapati.

Utiliti segera ubat semula jadi adalah bahawa ubat-ubatan ini boleh mengurangkan keamatan mengganggu gejala berkuatkuasa serta-merta; oleh itu, ini adalah baik untuk merawat pesakit yang menghidap UTI.

Baking soda merupakan ramuan yang berkesan yang boleh digunakan untuk rawatan jangkitan saluran kencing. Penderitaan pesakit dari jangkitan ini dinasihatkan untuk minum air yang dicampur dengan baking soda kerap. [Dalam 8 oz air ½ sudu teh baking soda adalah untuk menjadi campuran]

Pengambilan air yang banyak dan jus buah-buahan cecair membantu dalam mengurangkan ketidakselesaan yang terbakar di kawasan faraj. Dengan banyak pengambilan air pengeluaran air kencing lebih dan kerap membuang air kecil akan menyingkirkan toksin dari saluran kencing.

Pengambilan jus kranberi adalah satu lagi ubat semulajadi berkesan yang boleh membantu dalam rawatan jangkitan saluran kencing. Mereka yang tidak boleh mengambil jus kranberi kerana rasa tajam boleh campuran jus epal di dalamnya untuk membuat ia lazat.

Pesakit UTI perlu mengambil merebus terung biru meninggalkan dua kali dalam sehari. Kuantiti merebus hendaklah tidak kurang daripada satu auns. Sebagai alternatif penggunaan merebus sejuk disediakan dengan mencampurkan biji ketumbar dengan air masak adalah satu ubatan yang berkesan untuk jangkitan saluran kencing. Ini ubat semulajadi meningkatkan pengeluaran air kencing juga.

Merebus herba boleh dibuat dengan mencampurkan kelopak teratai dan kelopak mawar merah jambu dalam air masak. Ini kelopak air dirawat adalah untuk dimakan tiga kali sehari, satu auns setiap kali.

Campuran herba boleh disediakan dengan mencampurkan pokok teh, bergamot, kemenyan dan minyak Jintan saru bersama-sama. Ini minyak campuran herba perlu diurut secara luaran pada bahagian bawah abdomen selama gejala UTI berterusan.
Merebus biji lobak merah adalah ubat semulajadi yang sangat baik untuk rawatan jangkitan saluran kencing. Pesakit UTI harus mempunyai dua kali sehari sehingga jangkitan itu sembuh.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar