Cara Berhenti Kaki berpeluh - Langkah Mudah untuk Bantuan Menyelesaikan Lembapan dan Bau Masalah peluh Kaki

Cara Berhenti Kaki berpeluh - Langkah Mudah untuk Bantuan Menyelesaikan Lembapan dan Bau Masalah peluh Kaki

Kaki berpeluh, walaupun tidak sebagai bermasalah sosial sebagai tapak tangan berpeluh atau ketiak, masih sumber rasa tidak selesa, bau, dan rasa malu kepada pesakit.

Terdapat beberapa langkah yang perlu diingat jika anda mahu belajar bagaimana untuk menghentikan masalah kaki berpeluh.

Yang pertama adalah untuk menjaga kaki bersih. Ini bukan sahaja mengambil mandi atau pancuran tetapi sebenarnya menggunakan beberapa bentuk sabun anti-bakteria pada kaki sekurang-kurangnya sekali sehari. Ini akan membuat bau agak terkawal dan membantu dengan liang di kaki yang boleh membantu sedikit dengan isu berpeluh.

Selepas kaki anda telah dibasuh, memastikan bahawa mereka benar-benar kering. Kemudian memohon sejenis serbuk kaki kepada mereka. Ia juga merupakan idea yang baik untuk menyimpan serbuk kaki sedikit dalam kasut yang anda pakai juga. Ini akan membantu dengan bau dan juga memberi beberapa jam kekeringan ke kaki.

Menghilangkan kapas dan bulu sarung kaki dan beralih kepada sesuatu yang sintetik. Kapas dan bulu yang besar untuk mengekalkan haba. Cari stoking yang sumbu dari kelembapan.

Kadang-kadang mempunyai kasut yang bernafas boleh membantu dengan isu berpeluh juga. Jika anda tidak boleh mempunyai jenis kasut kerana keperluan kerja, pertimbangkan membeli kasut lebih kerap untuk mengurangkan bau dan bakteria yang dalam pasangan lama.

Terdapat beberapa penyelesaian perubatan dan juga seperti antiperspirants kekuatan preskripsi dan suntikan botox ke dalam kaki. Ini memang mempunyai kadar kejayaan yang tinggi tetapi perkara-perkara yang perlu dilakukan berulang-ulang untuk mengekalkan rawatan bekerja.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar