Gejala Carpal Tunnel

Gejala Carpal Tunnel

Penyelidikan yang baik telah menyebabkan ke dalam menulis artikel ini untuk anda, saya harap ia membantu.

Adakah anda tidak pasti sama ada atau tidak anda mempunyai carpal tunnel? Apabila ia datang untuk memerangi keadaan ini, ia adalah penting bahawa anda berurusan masalah ini secepat yang anda boleh. Lagi lama anda menunggu untuk berjumpa doktor anda, semakin sukar ia akan menjadi untuk dirawat. Berikut adalah beberapa maklumat lanjut mengenai gejala carpal tunnel dan apa yang anda boleh lakukan kira-kira mereka.

Tanda-tanda penyakit biasanya dicirikan sebagai mengalami kesemutan atau kebas di ibu jari, jari telunjuk, jari tengah dan jari manis. Kadang-kadang ia dalam sawit juga. Dalam banyak kes pesakit berasa gejala-gejala yang paling Pada malam hari mereka tidur. Sebagai masa berlalu, gejala aduan semakin memburukkan lagi? Anda mungkin mengalami tekanan menembak di pergelangan tangan anda atau merasakan seolah-olah jari anda kekok atau bengkak.

Jika ini bunyi seperti anda, ia boleh menjadi idea yang baik untuk berunding dengan doktor anda tentang apa yang perlu dilakukan untuk merawat gejala-gejala ini sebelum mereka menjadi lebih teruk. Jika dibiarkan tidak dikenal pasti, anda mungkin mendapati lebih masa itu jari dan ibu jari anda menjadi lebih sukar untuk bergerak. Dalam beberapa kes, otot-otot yang mengawal ibu jari mula merosot, meninggalkan anda dengan kerosakan yang kekal.

Sesetengah rawatan mudah untuk ringan sindrom carpal tunnel mengakui menggunakan peralatan pejabat mesra pergelangan tangan. Ini boleh bermakna menggunakan papan kekunci khusus atau pad pergelangan tangan hanya untuk menjaga tangan anda lurus semasa anda menaip. Mengambil rehat yang tetap dan bertindak senaman tangan juga merupakan cara yang baik untuk melegakan tekanan. Doktor anda juga boleh menetapkan pendakap pergelangan tangan. Bergantung kepada keterukan gejala-gejala anda terowong carpal, anda boleh menggunakan gel dua gol mudah empuk untuk menjaga pergelangan tangan anda lurus. Dalam kes-kes yang lebih canggih, anduh mungkin diperlukan untuk menjaga pergelangan tangan anda dan juga jari bergerak.

Jika simptom anda terowong carpal tidak berkurangan dengan rawatan ini, anda mungkin perlu untuk berulang pembedahan. Ini adalah di mana doktor membuat insisi di pergelangan tangan dalaman anda atau sawit. Walaupun sesetengah pesakit akan mengalami menggigil atau loya selepas prosedur kerana anestetik, kelebihan untuk operasi ini adalah bahawa tidak ada kesan sampingan yang berlarutan. Walau bagaimanapun, kerana terdapat peluang jangkitan dan parut, ini sering digunakan sebagai jalan terakhir untuk pertempuran off gejala penyakit.

Dapatkan nasihat doktor anda sekarang untuk mengetahui lebih lanjut tentang bagaimana anda boleh membuang sensasi kesemutan di tangan dan pergelangan tangan anda. Seperti yang anda menjalani kehidupan rutin anda dengan semangat baru, anda akan melihat betapa ketara rawatan anda sebenarnya. Bertindak sekarang!

Kami mempunyai artikel yang lebih besar untuk anda untuk melayari, mengapa tidak menyemak mereka keluar!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar