Menggunakan Ubat Alternatif Bijak

Menggunakan Ubat Alternatif Bijak

Ramai orang mengambil makanan tambahan untuk menjadi baik dan kekal sihat. Terdapat tambahan yang tersedia dan banyak tuntutan yang dibuat tentang manfaat kesihatan mereka.

Jadi bagaimana pengguna membuat keputusan apa yang selamat? Laman ini memberikan gambaran keseluruhan makanan tambahan, keselamatan dan keberkesanannya.

Peraturan-peraturan Persekutuan untuk makanan tambahan adalah berbeza daripada orang-orang untuk preskripsi dan over-the-kaunter ubat-ubatan. Sebuah pengeluar suplemen tidak perlu membuktikan produk mereka selamat sebelum meletakkan ia di pasaran.

Seperti yang saya tegaskan sebelum ini, makanan tambahan boleh berinteraksi dengan ubat-ubatan preskripsi atau makanan tambahan lain. Ini adalah mengapa ia adalah penting untuk memberitahu doktor anda tentang sebarang ubat alternatif anda mungkin akan mengambil secara tetap.

Makanan tambahan ditakrifkan oleh undang-undang sebagai produk yang:

Bertujuan sebagai tambahan kepada diet.

Mengandungi satu atau lebih bahan pemakanan.

Dicadangkan untuk diambil melalui mulut, dalam tablet, kapsul, serbuk, gel lembut, gelcap, atau bentuk cecair.

Dilabelkan sebagai diet tambahan.

Satu lagi jenis makanan tambahan adalah herba. Jenis ini mengandungi sama ada tumbuhan atau sebahagian daripada satu seperti daun, bunga atau biji. Ia mungkin mengandungi herba tunggal atau campuran yang berbeza. Penyelidikan telah membuktikan bahawa beberapa makanan tambahan yang berkesan dalam rawatan dalam mencegah dan / atau merawat penyakit.

Kerajaan Persekutuan mengawal makanan tambahan melalui Jabatan Pentadbiran Makanan dan Dadah atau FDA. kerana ia dikenali. Pengilang dijangka mengikuti garis panduan tertentu untuk memastikan bahawa makanan tambahan diproses secara konsisten dan memenuhi standard kualiti.

Setelah di pasaran, FDA akan memantau produk untuk keselamatan. Jika produk yang didapati tidak selamat, tindakan boleh diambil ke atas pengeluar dan boleh diambil dari pasaran. FDA juga memantau maklumat pada label produk dan pakej memasukkan.

Sentiasa mencari sumber yang boleh dipercayai maklumat mengenai makanan tambahan anda berminat untuk mencuba. Tanya doktor anda, mereka mungkin mempunyai akses kepada berita perubatan terkini tentang kegunaan dan risiko.

Juga mencari hasil penyelidikan saintifik di web, terdapat beberapa agensi yang mempunyai penerbitan percuma atau maklumat di laman web mereka.

Beberapa sebab-sebab yang baik untuk memberitahu doktor atau pakar kesihatan anda pembekal bahawa anda mengambil makanan tambahan.

Interaksi dengan ubat-ubatan lain

Risiko pendarahan jika anda menjalani pembedahan

Bercadang untuk menjadi atau hamil

Sentiasa baca arahan label apa-apa ubat yang anda ambil, tambahan atau preskripsi

Semula jadi tidak bermakna "selamat." Terdapat beberapa herba, komprei dan kava misalnya, yang boleh menyebabkan kemudaratan kepada hati anda.

Ingat:

Makanan tambahan herba tidak boleh mengandungi spesis tumbuhan yang betul.

Bahan aktif mungkin lebih rendah atau lebih tinggi daripada negeri-negeri label.

Ia mungkin tercemar dengan herba lain atau bahan-bahan yang tidak berlabel.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar