Herba Mediterranean dan Manfaat Kesihatan mereka

Herba Mediterranean dan Manfaat Kesihatan mereka

Manakala Itali adalah negara yang paling umum yang berkaitan dengan Mediterranean, terdapat agak beberapa negara yang bersempadan itu. Laut ini menyentuh Asia, Afrika dan Eropah, dan terdapat banyak masakan yang terlibat. Terdapat banyak perbezaan dalam herba yang digunakan di negara-negara, tetapi terdapat banyak persamaan juga.

Gaharu: Kita tahu dari Alkitab bahawa gaharu berkembang di Israel kuno, dan ia tidak seharusnya menjadi satu kejutan bahawa mereka berada di negara-negara lain di rantau ini. Walaupun tidak biasanya dimakan, berair yang digunakan secara meluas untuk terbakar dan keadaan kulit yang lain.

Basil: Tumbuhan ini biasanya ditemui di negara-negara utara di rantau ini, seperti Greece, Itali, Perancis dan Sepanyol. Walaupun ia adalah baik dalam masakan, ia juga boleh mengurangkan sakit perut dan boleh membantu mencegah perosak.

Ginger: Negara-negara selatan cenderung untuk menggunakan halia lebih daripada orang-orang utara lakukan, walaupun yang berubah-ubah. Ia adalah bahan tambahan pedas untuk hidangan ramai. Ia juga boleh melegakan sakit perut dan boleh mencegah mabuk perjalanan.

Zaitun: Penggunaan buah zaitun dan minyak zaitun seolah-olah menjadi kawasan luas. Ini mungkin disebabkan oleh sebanyak untuk manfaat kesihatan sebagai kegunaan memasak. Ia boleh membantu menyembuhkan luka, mengurangkan kolesterol dan menurunkan tekanan darah.

Teh: Walaupun teh yang tumbuh-tumbuhan itu sendiri berasal dari China, penggunaan yang telah merebak di seluruh dunia. Di Libya, misalnya, kedua-dua teh hijau dan hitam yang digunakan. Teh hitam adalah sebahagian daripada upacara sosial, dan dihidangkan tebal dan manis. Hijau itu disampaikan pada akhir makan untuk membantu penghadaman bantuan.

Kunyit: Ini adalah sebahagian besarnya digunakan di negara-negara selatan rantau ini. Rhizome kuning berasal di Asia, tetapi telah mengembara secara meluas. Ia menambah kedua-dua rasa dan warna untuk hidangan, tetapi juga menyediakan beberapa manfaat kesihatan. Beberapa kegunaan termasuk artritis, kanser dan menurunkan kolesterol.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar